PAGIRIOS

ŠIRDIS PLEVĖSUOJA LYG SKVERNAS
NEPRISIMENU VIETOS IR KIEKIO…
NEBEGERSIU DAUGIAU KAIP ŠERNAS
IR MAŽIAU NEBEGERSIU – PRISIEKIU ! ! !

Baigiasi metai, bet nesibaigia šventės!
Niekada nemačiau girto šerno. Čia, ko gero, poetinė mintis, kurią išgirdę šernai įsižeistų. Na, o mes, ŽMONĖS, per kiekvienas šventes esame linkę „padauginti“, todėl spausdinu rašinį, paremtą ilgamete asmenine ir miesto bei kaimo tos srities specialistų patirtimi.
JEIGU IR JŪS TURITE KOKĮ ORIGINALŲ RECEPTĄ AR PATARIMĄ PAGIRIŲ TEMA – PARAŠYKIT.

PRAĖJUSIŲ METŲ SUNAIKINIMO RECEPTAI

KOVA SU PAGIRIOMIS

KIEKVIENAS save gerbiantis lietuvis, ne tik iš matymo pažįstantis alkoholį, turi karčios patirties, kai prieštaringi jausmai plėšo kūną, ausyse skalambija varpai, akys, kaip šiltnamis, aptrauktos polietilenu, todėl mato daugiau negu vienuolika drebančių pirštų, o burnoje toks jausmas, kad ten trumpam buvo apsistojusi kaimenė arklių… Užmetus akį į veidrodį, šmėsteli klausimas – kažkur matytas snukis?
Tai, va! KIEKVIENAS turi optimalų, asmeninį variantą, kaip kovoti su tais NE poetiškais jausmais.
SVEIKINU ! ! !


BET! Bet užtikrinu, kad yra didžiulinė tikimybė, jog tas vienintelis būdas kada nors ims ir nepasiteisins. Ta prasme – paves. Tai gali atsitikti, kai Jūsų organizmas gaus kokio nors naujo alkoholinio marmalo, o gal paprasčiausiai, bus įvykę kokių nors negrįžtamų pokyčių jame (organizme). O gali atsitikti taip, kad spintelėje ar šaldytuve nerasit gydymui reikalingo ingrediento, nes jau aną kartą viską išlaižėt ir, kol išgaravo pasekmės, pamiršot papildyti lentynas… Reikės pasitelkti fantazijos likučius naujo vaisto išradinėjimui.
Ir čia Jums padės šiame rašinyje įgytos žinios.
Apie medicininius preparatus ir metodus paskaitinėkit šiek tiek žemiau. Taip pat nestudijuosim mūsų būdų iš cheminės ir fiziologinės pusės.
Kovoti su pagirių sindromu galima dviem būdais.
Pirmas – neprisilak ir nepagiriosi! ! !
Antras (skausmingas, nes tai jau atsitiko) – nemalonių pojūčių neutralizavimas.
Receptus suverčiau į krūvą be jokios sistemos. Nepradėkit jų visų išbandinėti vienu metu – bus prastai. Pasistenkit, išbandydami vieną ar kitą pagirių neutralizavimo būdą, įsijausti, kaip tai veikia asmeniškai Jus. Vargiai tos visos priemonės tiks ir patiks, bet šio rašinio tikslas – kiekvienam surasti savo optimalų variantą.

PAGIRIŲ POŽYMIAI:

Galvos skausmas
Pykinimas
Vėmimas
Viduriavimas
Jautrumas šviesai ir triukšmui
Depresija
Irzlumas
Bendras silpnumas
Vangumas
Troškulys
Sutrikusi pusiausvyra
Tam tikras kvapas iš burnos

KAIP IŠVENGTI PAGIRIŲ

Po šventės, prieš miegą, išgerti pieno. Pageidautina riebesnio. Tik nenumažinkit kiekio.
Skani užkanda (jau savaime aišku, kad gerai), daugiau riebėlesnio ir rūgštėlesnio zakūsono suteiks Jūsų skrandžiui jėgų pervirškinti į jį pilamą bjaurastį.
Mano Jonas rekomenduoja užkąsti tik karštu patiekalu.
Gerti tik vienos rūšies ir vieno pavadinimo spiritinį gėrimą.
Jeigu esate priversti maišyti, tai darykite didėjančia tvarka (mintyje turiu laipsnius).
Šokiai-pokiai. Išgėrėt biskį – eikit pasikratyti. Išeikit į kiemą, gatvę, balkoną, pašokit,  žodžiu – pajudėkit. Tinka ir seksas.
Jeigu galvoje pradėjo kryžmintis zuikučiai, jau prastai! Reikėtų skubiai išvalyti skrandį. Vemkit! Kuo daugiau – tuo geriau. Jeigu nenorit vemt, du pirštus į burną ir – davai. Jeigu vis tiek nesinori – išgerkit stiprios saldžios arbatos, ar paprasčiausio vandens. Kuo daugiau. Šiek tiek atsipūskit. Dabar – vėl dviejų pirštų kombinacija!
Prieš miegą suvalgykit ko nors turinčio vitamino C. Spanguolės, erškėtuogės, citrinos, greipfrutai…
Prieš miegą suvalgykit ko nors tipo „askorbinas“. Kokias penkias tabletukes ir į lovą.
Prieš miegą – anglies aktyvuotos. Dvi-tris štukas.
Prieš miegą šalia lovos pasidėkit kokį trilitriaką vandens. Naktį pabusit – gerkit (vandens). Daug gerkit (vandens).
Prieš miegą gerai išvėdinkit kambarį. Pasirūpinkit, kad bent fortkė liktų atidaryta.
Šventės metu retinkit parūkymus, o geriausiai, visai nerūkykit (nors, jeigu esate rūkoriai, kvaila būtų tikėtis, kad taip ir bus).
Nepilkit ant tuščio skrandžio, ten jau turėtų kas nors būti.
Maišydami putojančius gėrimus su neputojančiais, atminkit, kad tokie makalūzai Jus išjungs gerokai greičiau, nes burbuliukai gerina alkoholio įsisavinimą.
Jeigu daktaras paskyrė kokių nors vaistų, tipo, tabletės ir Jūs jau spėjot tų tabletukių paragauti, tai pasistenkit nepiktnaudžiauti spiritiniais mirkalais. Bendro alkoholio ir tablečių poveikio numatyti neįmanoma. Geriausiu atveju, Jums gali prireikti dermatologo paslaugų.
Jeigu neturit alergijos žaliems kiaušiniams, prieš prisilakdami išgerkit vieną.
Burnos ertmėje pasisavinama baisulinis kiekis alkoholio (ir žiauriai greitai), todėl to skystymuko nestumdykit pro dantis nuo vieno žando link kito, tipo, jau čia kietiakai – geriau skonį pajusit. Greičiau lūšit!
Stipriųjų trunkų užsigėrimas gazuotais skysčiais tik paspartins Jūsų lūžimą.
Neprisukite žadintuvo! Tegu lemiamos permainos Jūsų organizme vyksta nepastebimai. Ir taip jau šakės, tai kam dar sau gadinti nervus?
Jeigu bandant prigulti pradeda klaikiai tąsyti ir siūbuojančiai sukasi lova (jaučiat, kad tuoj, tuoj pradėsit šaukti „VaaaAAAaaclovai!“), o pozos pakeitimas (ant kairio šono, ant dešinio, ant nugaros, ant pilvo) nemažina pavojaus apsipliurkšti – miegokit sėdėdami. Kuo nors suteikite galvai pastovumo (tinka ir rankos) ir išsijunkite. Kai pabusit, vis dėl to pabandykit atsigulti normaliai.

PAGIRIŲ NAIKINIMAS

Išsimiegokit. Ypač jeigu po smegeninę aria traktorius ir nėra jėgų jo sustabdyti.
Išplauti skilvį. Kaip? Neturi reikšmės. Svarbiausia padėti nabagui skrandukui atsikratyti likučių.
Pramazgoti skrandį beigi žarneles. Tam reikalui reikia daug gerti paprasto skysčio (H2O). Paskiau – du pirštu gerklėn.
Pataisyti sveikatą. Mostelkite tos pačios truciznos taurelę, kurią gėrėte išvakarėse.
Rasalas. Geriausiai – rūgščiai kopūstinis. Gerai ir bet koks kitoks, kad tik mažiau acto būtų. Druska esanti rasale ne tik nutrauks negerumus, bet ir išvalys Jūsų organizmą, atnaujins, taip sakant.
Butelaitis alučio. Mažai alkoholinis produktas padės, bet gali ir pakenkti, ypač jeigu jėgos visai pasibaigusios.
Silpnai saldinta kava. Joje – kofeinas, o šis – tonizuoja bei kraujagysles šiek tiek praplečia.
Vienas kitas litriakas mineralinio. Gazuoto. Burbuliukai greičiau prastums į Jūsų kraują medžiagas, reikalingas organizmo palaikymui. Ypač gerai, jeigu Jus krato, laužo ar panašiai niokoja.
Koka-kola. Ponai amerikonai ją tam ir sugalvojo!
Karštas sultinukas, sriubytė, barščiukai – suteiks Jums ryškų palengvėjimą. Žinoma, jeigu išvis galite galvoti apie valgį.
Kefyras, rūgpienis. Žinote, labai gerai nutraukia! Kažkodėl japonai, juo, mieliausiuoju, pamėgo gydytis.
Dušas. Čia tai jau tikras kaifas! Lengvos srovelės švelniai barbena Jūsų bejausmį kūną, odos paviršiumi gaudydamos būrius skruzdėlyčių! Iš pradžių karštesnis. Taip ir jaučiate, kad vargšė nugara atsigauna. Dar ne visai atrofavosi. O paskiau šaltesniu perlieji. Žiūrėk – jau beveik, kaip naujagimis!
Šliūkštelkit į neperkarščiausią vonią kokį kilą druskos ir, gerai išmaišę, pasivoliokit pusvalandžiuką, o tai ir valandžiukę.
Žvėriškai sveika Jums, geroookai padauginusiems, ant sofos pasivolioti, visas mintis atjungus. Šalia puodukas arbatytės, knygelė stambiu šriftu, telikas, tyliai dūzgiantis širdžiai malonias melodijas – ramus poilsis.
Vasarą išsimaudykit upelyje (tinka bet koks švaresnio vandens telkinys), pagulėkit paviršiuje, atsipalaiduokit, kai prasidės lengvas drebuliukas – laikas į krantą.
Kitu metų laiku – išsiūbuokit į lauką. Kvėpuokit neskubėdami, įsijausdami.
Žiema. Slides turit? Ant slidžių ir davai – per laukus, miškus ir klonius. Lengva ristele kokius keturis – penkis kilometrus ir gana. Užmiršit, kas išvakarėse buvo!

O kaip seksas pagiriom? Kiekvienam – vis kitaip. Kai kam, sako, padeda.
Arbata su citrina. Ten cukraus nepagailėkit. Žinoma, ir pats puodukas turėtų būti ne mažas – sriubinis.
Jaučiate, kad po liežuviu kažkas drumsčiasi? Iš skrandžio visokie šaukiniai girdisi? Suvalgykit džiūvėsį, ar kokį krekerį, žodžiu, ką nors padžiūvusio. Sako, skrandis turi nusiraminti.

IŠBLAIVĖJIMO RECEPTAI

♦ Plačiame fužeryje prasukti kelis lašus augalinio aliejaus. Taip, kad ant sienelių liktų plona riebalinė plėvelė. Įleisti šviežio kiaušinio trynį. Pliūkštelt didelį šaukštą „Džino“. Tada visą šitą pabarstyti raudonais ir juodais pipirais (būtinai sumaltais). Gerti vienu gurkšniu prieš išeinant iš patalpos, kurioje sutampė.
♦ Arba: taip pat laštelti augalinio aliejaus, kaip nors taurėje patalpinti du arbatinius šaukštelius aštraus pomidorų padažo ir vieno kiaušinio trynį (šviežio), mestelti desertinį šaukštą pipirinės ir porą lašų citrinos sulčių, birstelėti druska ir abejais pipirais. Išgersit ir iš karto pradėsit teigiamai vertinti aplinkui vykstančius reiškinius.
♦ Ta pati aliejuota taurė. Į ją įpilti penkiasdešimt gramų vodkės, kliuktelti kiaušinio trynį, žiupsniuką druskos ir po trečdalį arbatinio šaukštelio juodų beigi raudonų pipirų. Kaip sakiau – geriau būtų maltų. Gerti nesiraukant.
♦ Užplikoma kuo stipresnė arbata, taipskant, čefyras. Vietoj vandens naudojamas šnapsas. Išblaivėjimo efektas – garantuojamas! ! !

BANDYMAI APSISAUGOTI NUO PAGIRIŲ

Prieš 2-3 valandas iki linksmybių rekomenduojama išgerti ne daugiau 50 gramų degtinės. Ji paruoš organizmą didesniems krūviams. Jeigu kartais netyčia turite eleuterokoko ekstrakto (vaistinėse – pilna), sumaišykite su degtine. Tas nuostabus augalėlis Jus pilnai išvaduos nuo rytinių košmarų.
Jeigu linksmybių įkarštyje pajutot, kad oi, oi, kažkas negero darosi su žemės paviršiumi – išgerkit taurelę konjako. Po jos susilaikykit nuo bet kokio alkoholio apie keturiasdešimt minučių.
Stenkitės visokiausių gėrimų nemaišyti su degtine. Žinoma, kartais visus tuos be gailesčio žudančius ir iš kojų verčiančius mišinius vadina kokteiliais.
Nepradėkite saldžiu vynu, šampanu ar konjaku.
Teisingiausiai būtų užkąsti virtomis bulvėmis beigi raugintais kopūstais – jie neutralizuoja alkoholį.
Padryktvakario pradžioje išgerkit šaukštą augalinio aliejaus arba žalią kiaušinį. Jie, kaip užtvanka, trukdys alkoholio įsisavinimui.

LIAUDIŠKA PATIRTIS NE VISAIS ATVEJAIS ATITINKA MOKSLO IŠVEDŽIOJIMUS, BET PASKAITYKIT IR TUOS:

MEDICININIS POŽIŪRIS

Ar kada susimąstėte, kodėl ir kaip alkoholis sukelia tooOOOookią organizmo reakciją? Pabandysime paaiškinti, kodėl atsiranda pagirios ir kaip su jomis susidoroti.

Etilo alkoholį, kuris yra pagrindinė alkoholinių gėrimų sudedamoji dalis, organizme skaido specialus fermentas – alkoholdehidrogenazė. Jos veikiamas alkoholis skyla į tam tikrus metabolitus – acetaldehidą, o po to į acto rūgštį ir, dar vėliau, į vandenį ir anglies dvideginį.
Skildamas alkoholis ištraukia vandens molekules iš ląstelių į tarpląstelinius tarpus. Dėl to kūnas patinsta, o ląstelėse ir kraujagyslėse trūksta vandens (hipovolemija). Susidariusi acto rūgštis parūgština kraują – dėl to susidaro acidozė. Būtent dėl acidozės pagirių dieną taip norisi kažko rūgštaus (vieni geria marinuotų agurkų skystį, kiti valgo raugintus kopūstus… VISIŠKAI NETINKAMI DALYKAI!).
Skildamas alkoholis sunaudoja gliukozės (organizmo cukraus) atsargas. Vystosi hipoglikemija. Organizme sumažėja ir kalio (hipokalemija). Alkoholio skilimo reakcijos katalizatorius – vitaminai B1 ir B6, todėl dar viena pagirių priežastis – šių vitaminų trūkumas organizme.
Dabar, kai aiškus pagirių atsiradimo mechanizmas, visai nesunku jas gydyti.

Vandens trūkumo korekcija: kuo daugiau gerkite.
Acidozės korekcija: jokiu būdu negerkite ir nevalgykite rūgščių gėrimų ar maisto, kad ir kaip norisi. Acidozė Jus apgaudinėja ir verčia vartoti keisčiausius rūgščius produktus, kurie visiškai nepadeda, arba net pablogina savijautą. Acidozės korekcijai labiausiai tinka gausiai gerti saldžius gėrimus (su cukrum, o ne saldikliais), valgyti saldų maistą.
Hipoglikemijos korekcija: tinka tie patys saldūs gėrimai ir maistas.
Hipokalemijos korekcija: daug kalio turi bananai, razinos, džiovinti vaisiai. Vaistinėse yra specialios valgomos kalio druskos. Kalio sumažėjimas – labai pavojinga būklė, todėl nenumokite ranka į šį patarimą.
Vitaminų trūkumo korekcija: B grupės vitaminų turi grūdų produktai. Galima išgerti ir maisto papildų.

Praktiškas patarimas pagirioms gydyti: vaistinėse būna jau subalansuoti milteliai su gliukoze ir elektrolitais (pvz. „Rehidron”), kuriuos tereikia sumaišyti su vandeniu ir išgerti.

DAR APIE ALKOHOLĮ, KALORIJAS ir
GALVOS SKAUSMINTOJUS


Britų narkologai ir chemikai tyrė kelių rūšių alkoholinių gėrimų kaloringumą, poveikį žmogaus organizmui bei kenksmingų medžiagų kiekį juose. Taip pat sudarė gėrimų reitingą pagal tai, kokio sunkumo pagirias jie sukelia.

DEGTINĖ

Kadangi degtinėje nėra cukraus ir kitų angliavandenių šaltinių, kalorijas jai suteikia tik spiritas – maždaug 7 kcal/g. Degtinė yra dažniausia alkoholinių apsinuodijimų kaltininkė. Kadangi ji šiais laikais būna gaminama be skonio, dažnai būna maišoma su sultimis, ar daromi kokteiliai su kitais gėrimais, galimybė jos padauginti yra maksimali.

PAGIRIŲ SUNKUMAS: 3 balai iš 10.

ALUS

Nors alus ir nėra labai kaloringas gėrimas, tačiau geriasi lengviau nei, tarkim, viskis, tad ir kalorijų „susirenka“ daugiau. Purinai – medžiagos, kurių yra alaus sudėtyje, didina šlapimo rūgšties kiekį kraujyje. Dėl to padidėja podagros rizika, organizme kaupiasi druskos.

PAGIRIŲ SUNKUMAS: 4 balai iš 10.

BALTASIS  VYNAS

175 ml. Taurėje šio gėrimo yra maždaug 130 kcal. Kuo vynas saldesnis, tuo kalorijų daugiau. Baltajame vyne per tam tikrą laiką susiformuoja sulfitų, kartais gamintojai, siekdami išsaugoti pirmapradę vyno spalvą, jų patys įdeda į šį gėrimą. Pasak mokslininkų, būtent sulfitai kalti dėl sunkių pagirių. Be to, jie gali sukelti alerginių reakcijų, migrenos ir astmos priepuolius, kenkia dantų emaliui.

PAGIRIŲ SUNKUMAS: 6 balai iš 10.

RAUDONASIS VYNAS

Šio gėrimo taurėje – 120 kcal. Raudonajame vyne paprastai būna mažiau cukraus nei baltajame. Raudonojo vyno sudėtyje yra dviejų rūšių spirito – etanolio ir metanolio. Mūsų kepenys juos perdirba paeiliui. Kaip teigia britų chemikai, metanolis perdirbamas paskutinis, todėl ilgai „užsibūna“ mūsų kraujyje. Jis ir kaltas dėl sunkių pagirių.

PAGIRIŲ SUNKUMAS: 7 balai iš 10.

ŠAMPANAS

Šampano taurėje  – 130 kcal. Nuo šampano apgirstama labai greitai, nes, kaip žinia, burbuliukų (angliarūgštės) padedamas alkoholis greičiau patenka į kraują ir smegenis. Vartodami jo gausiai, (kaip ir kitų alkoholinių gėrimų), tampame emocingesni, daugiau kalbame, įsiaudriname, tačiau po to laimingesni netampame.

PAGIRIŲ SUNKUMAS: 7 balai iš 10.

BRENDIS

Kalorijų tiek pat, kiek ir viskyje ( 35ml.- 80 kcal.). Tačiau pagirios padauginus brendžio būna pačios sunkiausios. Pasak britų mokslininkų, kuo ilgiau išlaikytas brendis, tuo jame daugiau kenksmingų medžiagų. Iš vienos pusės tos medžiagos lemia brendžio skonį ir spalvą, iš kitos – sunkius apsinuodijimus. Tas pats pasakytina ir apie romą, džiną ir viskį.

PAGIRIŲ SUNKUMAS: 9 balai iš 10 (!!!).

TAIGI, PIRMOJI TAISYKLĖ, KAD NEBŪTŲ PAGIRIŲ – TURĖTI SAIKĄ.
ANTROJI – NEMAIŠYTI GĖRIMŲ IR PAVALGYTI, VARTOJANT ALKOHOLĮ.

REIKĖTŲ NEPAMIRŠTI, KAD BET KOKS ALKOHOLIS TARSI „MELIORUOJA“ ORGANIZMO LĄSTELES, IŠVARYDAMAS IŠ JŲ SKYSTĮ, TODĖL TREČIOJI TAISYKLĖ RAGAUJANT ALKOHOLĮ, – GERTI KUO DAUGIAU SKYSČIŲ, GERIAUSIAI – VANDENS. TO DAŽNIAUSIAI MŪSŲ TAUTIEČIAI NEŽINO, ARBA NENORI ŽINOTI, MANO, KAD ALKOHOLĮ REIKIA VARTOTI NIEKUO NEUŽGERIANT, AR UŽGERIANT TIK KAVOS PUODELIU (KURIS, BEJE VARO IŠ ORGANIZMO NE TIK SKYSČIUS, BET IR KALĮ, MAGNĮ).

LINKIU SAIKINGO IR PROTINGO ALKOHOLIO VARTOJIMO, KAD JIS NUOTAIKĄ PAKELTŲ IR PRASKAIDRINTŲ ŠVENTES, O NE SUGADINTŲ.

KAIP MANO VYRAS, JONAS, SAKO

GĖRĖ Į KITŲ SVEIKATĄ, O PRAGĖRĖ SAVO! ! !


ALE RETSYKIAIS GALIMA!

TAI – BŪKIM SVEIKI ! ! !

2 atsiliepimai

  1. oho
    Parašė 2011-12-02 at 06:50 | Nuoroda

    galima gerti pomidoru sultis ryte,ir valgyt kiausiniu,tai palengvina pagirias

  2. podruske
    Parašė 2013-02-04 at 13:58 | Nuoroda

    trecdalis stiklines pomidoru sulciu likes kiekis mineralinio Vytautas, 2-3 kokteiliai ir vel kaip gyvas:ps buve atveju kai nepadeda 🙂

Rašyti atsiliepimą

Jūsų elektroninio pašto adresas jokiu atveju nebus rodomas svetainėje ar panaudotas kur nors kitur. Laukai, kuriuos būtina užpildyti pažymėti žvaigždute *